Du benytter en eldre versjon av Internet Explorer. For optimal brukeropplevelse anbefaler vi deg å oppgradere til en nyere versjon eller bytte nettleser.

Vilkår

Generelle vilkår

Takk for at du leser gjennom generelle vilkår for handel fra Barnebokforlaget.
Ved kjøp av varer, har du akseptert og godkjent gjeldende betingelser:

Registrering

For å handle fra Barnebokforlaget må du registrere deg hos oss. Registreringen er gratis, og uten forpliktelser.

Du kan registrere deg som:

  • Medlem (om du er sluttbruker, privat eller gjennom din bedrift. feks. barnehage.
    Velg denne formen dersom du ønsker å bli agent eller affilitiy)
  • Forhandler (om du vil videreselge titler)
  • Bokklubb

Vi lagrer opplysningene på en sikker måte, og opplysningene vil ikke selges videre eller tilgjengeliggjøres uvedkommende.

Ta godt vare på passordet ditt slik at ikke uvedkommende kan misbruke brukernavnet ditt.

Produktkommentarer

Vi setter stor pris på din anmeldelse av titler fra Barnebokforlaget fordi vi mener at personlige tilbakemeldinger fra deg som bruker betyr mer enn all verdens medieomtale - samtidig som det kan hjelpe oss til å utvikle enda bedre utgivelser. Vi gjør oppmerksom på at omtale kan bli brukt i vår kommunikasjon med sluttbrukere.

Betalingsbetingelser

Hos oss betaler du med kredittkort eller du kan få tilsendt en faktura med 15 dagers betalingsbetingelse (20 til forhandlere). Ved forsinket betaling sender vi ut førstgangs purring. Uteblir innbetalingen vil vi etter 15 dager sende fordringen til Inkasso. Dette kan medføre at din konto blir stengt.

Sikker betaling med kort

Du kan alltid føle deg trygg når du handler hos Barnebokforlaget.
Du velger selv om du vil ha faktura eller betale med kort over internett.
Betaler du med kort, blir all informasjon kryptert. Ingen andre kan tyde kredittkortnummer, navn og adresse når bestillingen sendes over nettet. Vi innhenter autorisering fra kortleverandørene for hver enkelt ordre. Et stjålet kredittkort kan med andre ord ikke misbrukes hos oss. Kredittkort belastes 1 uke fra bestilling.

Postoppkrav

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Alternativ leveringsadresse

Du velger selv hvor du vil ha varene levert, hjem eller for eksempel som en gave til en god venn eller familiemedlem. Da sendes varen dit du vil og fakturaen til deg.

Forsendelse

Alle varer som bestilles på hverdager innen kl. 12.00 vil, under normale forhold, bli pakket og sendt fra vårt lager samme dag. Ved ferie og lignende, kan leveringstiden avvike fra dette. Du vil i tilfellet finne informasjon om dette her:

Alt går som normalt :)

Frakt

Frakt til norske adresser på forsendelser opp til 35 kg. koster kr. 50,-. Ved kjøp over kr. 500,- leveres varerne fraktfritt. Varene blir sendt med Postens servicepakke til privatkunder.

MVA

Vær klar over at i Norge er merverdiavgiftssatsen null for bøker solgt til sluttbruker. Bøker som selges fra Barnebokforlaget til deg som forhandler vil bli tillagt mva. Denne merverdiavgiften må du trekke fra ved videresalg til sluttbruker. Har du noen spørsmål om forhandlersalg kan du starte med å kontakte inez@barnebokforlaget.no

Levering Bedrift

Vi benytter Postens Bedriftspakke dør-dør.

Levering og henting

Hentemelding får du fra ditt lokale postkontor om forsendelsen er større enn at den kan leveres i din postkasse. Større varepartier blir levert av Løxa AS i området Oslo og Akershus. Løxa leverer til ønsket adresse. Utover dette leveres varer gjennom andre fraktselskaper. Dette gjelder også varer solgt utover Norske grenser og Svalbard. Frakt avtales da ved hver enkelt ordre. Har du ytterligere spørsmål kontakt inez@barnebokforlaget.no

Leveransevilkår

Leveringstiden i Norge er 1-3 dager, enkelte strekninger 4-5 dager. Adresser i de nordligste fylkene i Norge vil ha lengst leveringstid.

Levering til utlandet

Forsendelser innenfor Norden belastes med kr 100,- i porto og ekspedisjonsgebyr. Til land utenfor Norden belastes forsendelser med kr 150,-. Pakker til utlandet kan bli pålagt toll/merverdiavgift i henhold til landets gjeldende regler.

Uavhentede varer på postkontor

Varer som ikke blir hentet på postkontoret vil bli returnert til avsender etter 14 dager. Ny forsendelse vil i sin helhet belastes kjøper og det vil bli lagt til et ekspedisjonsgebyr på kr. 65,-

Angrefrist

Som forbruker kan du gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjema senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre varens kjøpesum. Returfrakten må forbruker påkoste, med mindre selger har misligholdt avtalen.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Oppgjør og returkostnader ved bruk av angreretten

Hvis du benytter deg av angreretten skal du kun ha tilbake det du har betalt for selve varen, og varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må kjøper dekke selv.
Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Reklamasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Vi anmoder om at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller oppretting av evt. feil og mangler.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldene følgende mangelsbeføyelser: Har du ytterligere spørsmål om angrefrist eller reklamasjoner, kan du kontakte oss på tlf. + 67 79 14 40